BLOG

5 kroków do skutecznego profilu w social media

Prowadzenie dobrego profilu w mediach społecznościowych nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać. Warto znać kilka kluczowych czynników, dzięki którym twoje social media będą skuteczne i przyniosą zyski!

W tym artykule poznasz:

  • 5 najważniejszych kwestii przy prowadzeniu social media,
  • praktyczne wskazówki, które pomogą ci w rozwijaniu konta,
  • sposób na zmianę obserwatora w potencjalnego klienta.

1. Zadbaj o profesjonalny wygląd profilu

Dokładnie uzupełnij biogram oraz wszystkie informacje, łącznie z odpowiednim zdjęciem profilowym. Pamiętaj o poprawnej nazwie konta oraz słowach kluczowych. Ustaw relacje wyróżnione. Nie zapomnij o okładkach! Możesz zamieścić takie stories, jak: oferta, opinie, o mnie / zespół, making of / backstage.

Bardzo ważny jest też feed profilu, czyli ułożenie wszystkich treści. Grafiki lub zdjęcia, które zamieszczasz, powinny być estetyczne i spójne z identyfikacją wizualną twojej marki. Feed i bio to zwykle pierwsza rzecz, na którą zwraca uwagę użytkownik – zadbaj o to, aby został na twoim profilu na dłużej.

2. Publikuj wartościowy content

Content to wszystkie treści, jakie znajdują się na twoim profilu w mediach społecznościowych. Powinien dawać wartość, ciekawić i zachęcać do interakcji. Przy tworzeniu treści zawsze pamiętaj o swojej grupie docelowej – odpowiadaj na ich potrzeby i nurtujące pytania. Kiedy już zdobędziesz uwagę użytkownika, zachęć go do akcji: polubienia posta, napisania komentarza, udostępnienia znajomemu.

Wartościowy content sprawi, że odbiorca zostawi „follow” i zaobserwuje twój profil.

3. Pamiętaj o regularnych działaniach

Nawet ciekawy content nie pomoże, jeśli publikujesz treści rzadko i nieregularnie. Zadbaj o to, aby posty, rolki i relacje stale pojawiały się na profilu. Pomoże ci w tym przygotowany wcześniej harmonogram publikacji. Zastanawiasz się, jak często dodawać posty i stories? Dostosuj publikację do strategii komunikacji marki. Dla małej firmy optymalna ilość to 1-3 posty tygodniowo i codzienne relacje.

Dzięki regularnym działaniom przypomnisz o sobie swoim followersom i dasz zapamiętać.

4. Przedstaw ludzi, którzy stoją za marką

Buduj rozpoznawalność marki na swoim wyglądzie lub wizerunku osób, które tworzą zespół twojej firmy. Ludzie lubią oglądać życie przedsiębiorstwa „zza kulis”. Pokaż im backstage swojej pracy! Możesz przygotować serię postów, która będzie przedstawiać bliżej twój team. Świetnie sprawdzą się też mówione stories.

Przedstawienie siebie oraz osób z zespołu wzbudzi zaufanie i sympatię do marki. Dzięki temu przekujesz swojego obserwatora w potencjalnego klienta.

5. Bądź aktywny!

Ostatni, ale najważniejszy krok do skutecznego profilu w social media to aktywność. Wejdź w interakcję z odbiorcami. Odpisuj na komentarze i wiadomości innych użytkowników, zachęć do rozpoczęcia dyskusji. Pamiętaj, że od liczby followersów, bardziej liczy się ich wartość.

Codziennie poświęć chwilę na odwiedzanie profili innych. Komentuj i lajkuj posty, obserwuj nowe osoby, których treści uważasz za przydatne. Z pewnością zauważysz wzrost zainteresowania twoim profilem.

Teraz wiesz już, co gra kluczową rolę w prowadzeniu konta w mediach społecznościowych. Atrakcyjny profil to nie tylko profesjonalny wygląd. Tworzą go też: wartościowy content, regularna publikacja, ludzie, aktywność. Potrzebujesz wsparcia w prowadzeniu Facebooka lub Instagrama? Skontaktuj się z nami.

Scroll to Top