Warning: fopen(/home/klient.dhosting.pl/papaja/.tmp/menu-animation.min-A4vFFa.tmp): Failed to open stream: Disk quota exceeded in /home/klient.dhosting.pl/papaja/papaja-agencja.pl/public_html/wp-admin/includes/class-wp-filesystem-ftpext.php on line 139

Warning: unlink(/home/klient.dhosting.pl/papaja/.tmp/menu-animation.min-A4vFFa.tmp): No such file or directory in /home/klient.dhosting.pl/papaja/papaja-agencja.pl/public_html/wp-admin/includes/class-wp-filesystem-ftpext.php on line 142

BLOG

Jak założyć wizytówkę Google? Instrukcja

Wizytówka Google Moja Firma (Google My Business) to narzędzie, z którego powinna korzystać każda firma – niezależnie od tego, czy posiada fizyczną lokalizację oraz w jakiej branży działa. To świetne rozwiązanie do promocji firmy, w całkowicie darmowy sposób. Dowiedz się, jak dodać firmę do Google Maps, w 7 prostych krokach.

W tym wpisie poznasz:

  • zalety posiadania wizytówki Google Moja Firma,
  • instrukcję, jak założyć własny profil firmy w Google.

Czy warto mieć wizytówkę w Google?

Oczywiście, że tak! Po pierwsze dlatego, że jest ono całkowicie darmowe. I tutaj uczulamy – istnieją firmy, które próbują naciągnąć nieświadomych użytkowników, informując o rzekomej konieczności zapłaty abonamentu, aby wizytówka dalej się wyświetlała. Jest to oczywiście forma oszustwa, pamiętaj że korzystanie z wizytówki jest bezpłatne.

Drugi argument: Google Moja Firma nie ma ograniczeń i może z niej korzystać każde przedsiębiorstwo. Niezależnie od tego, czy posiada własną siedzibę, ile lat istnieje na rynku, czy świadczy usługi wyłącznie online.

Po trzecie (i najważniejsze!). Wizytówka Google pozwala aktualnym i potencjalnym klientom szybko znaleźć wszystkie niezbędne informacje o firmie – telefon, adres (wraz z możliwością szybkiej nawigacji do lokalizacji), godziny otwarcia czy stronę internetową. Jest też najważniejszym źródłem opinii o przedsiębiorstwie. Dzięki niej możemy w przyjazny sposób przedstawić naszą ofertę – od menu po zakres usług.

Zakładanie wizytówki – krok po kroku

Krok 1. Zaloguj się do swojego konta w Google, a następnie przejdź na stronę https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ i kliknij przycisk Zarządzaj.

Krok 2. Podaj nazwę firmy, która później będzie widoczna dla wszystkich użytkowników. Unikaj dodatkowych słów kluczowych – niech będzie to po prostu pełna nazwa przedsiębiorstwa.

Krok 3. Wybierz rodzaj swojej działalności. Do wyboru masz: sklep online, sklep lokalny, usługi. Możesz zaznaczyć więcej, niż jedno pole.

Krok 4. Określ, czym dokładnie zajmuje się Twoja firma. Wybierz kategorię działalności firmy z dostępnego katalogu.

Krok 5. Wpisz dokładny adres przedsiębiorstwa. Lokalizacja będzie pomocna do weryfikacji wizytówki, w kolejnych krokach. Jeśli wcześniej wybrałeś sklep online, ten etap zostanie pominięty. Będziesz jednak musiał wpisać dokładny adres witryny internetowej.

Krok 6. Uzupełnij dane kontaktowe (telefon, strona www), które później ułatwią klientom kontaktowanie się z Twoją firmą.

Krok 7. Zweryfikuj wizytówkę. Istnieją dwa sposoby weryfikacji (dobierane przez Google) – kod SMS lub kartka pocztowa. Zdecydowanie częściej sprawdzenie autentyczności wizytówki następuje przez tę drugą metodę. Zazwyczaj do 3 tygodni, na podany wcześniej adres firmy, zostanie wysłana kartka pocztowa z kodem. Zaloguj się do Google Moja Firma, podaj kod i zatwierdź wizytówkę.

Gotowe! Po aktywacji będziesz mógł cieszyć się jeszcze większą widocznością Twojej firmy w internecie. 😊
Scroll to Top