BLOG
Rebranding – kiedy warto się na niego zdecydować?
W tym artykule poznasz:
- czym jest branding i dlaczego jest ważny;
- na czym polega rebranding i kiedy warto się na niego zdecydować.
Branding – budowanie świadomości
Przed wytłumaczeniem czym jest rebranding, warto powiedzieć kilka słów o samym brandingu. Słowo to pochodzi od angielskiego brand, oznaczającego markę – czyli tożsamość firmy. Branding jest więc budowaniem świadomości marki, dzięki takim elementom, jak: identyfikacja wizualna, unikalne cechy, spójność, strategia. Dzięki odpowiedniemu kreowaniu wizerunku, marka zapada w pamięć i wyróżnia się na tle konkurencji.
Podstawą brandingu jest system identyfikacji wizualnej, na który składają się: logo, typografia (krój pisma), kolorystyka, wygląd produktów itp. Dobra identyfikacja pokazuje misję i osobowość firmy, a jednocześnie zdobywa zaufanie odbiorcy.
Rebranding – zmiana wizerunku firmy
Rebranding to proces transformacji elementów wizualnych oraz strategicznych marki. Wiąże się z nim nie tylko poprawa logo, ale również zmiana sposobu komunikacji czy oferty przedsiębiorstwa. Wszystko po to, aby osiągnąć jeszcze lepszą pozycję na rynku. Od skuteczności rebrandingu zależy kilka czynników. Warto dokładnie przemyśleć zakres zmian, przeprowadzić je we właściwy, płynny sposób i odpowiednio zakomunikować.
Kiedy warto zdecydować się na rebranding?
Zmiana wizerunku będzie konieczna, gdy marka chce:
- dotrzeć do nowego lub większego grona odbiorców (zmiana grupy docelowej),
- dostosować się do aktualnych zmian na rynku oraz działań konkurencji,
- zwiększyć spójność i skuteczność swojej komunikacji marketingowej,
- na nowo wyeksponować swoją tożsamość (zwłaszcza, jeśli zmieniła całą strategię działania, np. podnosząc jakość swoich produktów, a co za tym idzie zwiększając ich cenę i kierując je do nowej grupy odbiorców).
Jeśli planujesz rebranding swojej marki, pomożemy ci w renamingu oraz stworzeniu nowej, nowoczesnej identyfikacji wizualnej – logo oraz materiałów graficznych.