28 lipca 2022

Jak wygląda współpraca z agencją marketingową?

Zadaniem agencji marketingowej jest wsparcie firm w zakresie promocji, sprzedaży oraz kreowania wizerunku. W zależności od specjalizacji, może to być agencja digitalowa, a więc taka, zajmująca się działaniami online (social media, SEO, reklama Google), agencja kreatywna (fotografia, wideo content), agencja brandingowa (identyfikacja wizualna marki) lub agencja public relations. Jak widzisz – marketing to bardzo szerokie pojęcie. Sprawdź, w czym może pomóc Ci agencja marketingowa i w jaki sposób działa.

W tym artykule dowiesz się:

  • co należy do zadań agencji marketingowej,
  • jak wygląda współpraca z firmą tego typu, na przykładzie naszej agencji,
  • na co zwracać uwagę, wybierając agencję marketingową.

Czym zajmuje się agencja marketingowa?

Agencja agencji nie równa. Są firmy, które zajmują się tylko konkretnym typem promocji – przykładem może być agencja SEO, czyli taka specjalizująca się w pozycjonowaniu stron. Istnieją też agencje, których oferta jest szersza, ale skupia się na danym obszarze marketingu (branding, PR, reklama online itd.). Oba rozwiązania mają swoje plusy i minusy!

W PAPAI kompleksowo podchodzimy do tematu marketingu. Pomożemy Ci stworzyć markę od 0 – zaprojektujemy logo i identyfikację wizualną, wdrożymy nowoczesną stronę internetową, a później zajmiemy się promocją Twojej firmy w sieci. Możesz powierzyć nam prowadzenie social media lub reklamę w wyszukiwarce Google. W naszej ofercie znajdziesz więc głównie działania internetowe, ale również te offline (np. przygotowanie materiałów graficznych do druku). Zdajemy sobie jednak sprawę, że to, co do wszystkiego, jest do d… do niczego! Są tematy, których się nie podejmujemy i chętnie oddajemy w ręce kolegów i koleżanek z branży. W naszym przypadku będą to spoty reklamowe czy kontakty z influencerami.

Jak wygląda proces współpracy z agencją?

Wiesz już, w czym może pomóc Ci agencja marketingowa. Pewnie zastanawiasz się, jak wygląda współpraca z takim zespołem. Wyjaśnimy Ci to na przykładzie naszej agencji!

1) Słuchamy Twoich potrzeb. Cenimy rozmowę, dlatego przed rozpoczęciem współpracy proponujemy spotkanie – na żywo lub online, jak Ci wygodniej. Poznajemy Twój biznes, oczekiwania i wątpliwości. Wyjaśniamy, jak pracujemy i co możemy Ci zaoferować. Wspólnie szukamy najlepszego rozwiązania dla Twojej marki. Jeśli preferujesz kontakt mailowy, prosimy Cię o szczegółowy brief.

2) Oferta i formalności. Ustalamy zakres naszej pracy oraz wynagrodzenie. Jeśli akceptujesz ofertę, wysyłamy Ci umowę, a po jej podpisaniu – wystawiamy fakturę. W razie potrzeby wyjaśniamy wątpliwości, na każdym etapie możesz liczyć na sprawny kontakt z naszej strony.

3) Partnerska współpraca. Poznajemy się bliżej i działamy. Przygotowujemy strategię, tworzymy content, spotykamy się cyklicznie, by omówić postępy w projekcie. Ważną rolę pełni u nas opiekun klienta – czyli specjalista, zajmujący się Twoją marką. To on przygotowuje harmonogram postów do mediów społecznościowych, wysyła raporty po zakończeniu kampanii reklamowej lub dba, aby proces tworzenia strony internetowej przebiegał sprawnie.

Na co zwracać uwagę, wybierając agencję marketingową?

  • Wybierz agencję, której oferta działań będzie najlepiej odpowiadała na Twoje potrzeby.
  • Dobre flow i miły kontakt. Jeśli już od samego początku czujesz, że coś jest nie tak – lepiej odpuść i poszukaj zespołu, z którym współpraca będzie przyjemnością.
  • Zapytaj o to, w jaki sposób agencja zarządza budżetem reklamowym. Powinieneś zostać poproszony o podpięcie własnej karty płatniczej, a po zakończonej kampanii (lub cyklicznie) otrzymać szczegółowy raport z reklamy. Wtedy masz pewność, na co realnie zostały wydane Twoje pieniądze. W PAPAI takie transparentne podejście jest priorytetem.
  • Każda agencja posiada portfolio – zobacz, czy realizacje danego zespołu Ci odpowiadają.
  • Sprawdź opinie. Recenzje w Google i social media mogą być pomocne w podjęciu słusznej decyzji.

Na naszym przykładzie pokazaliśmy Ci, jak powinna wyglądać współpraca z agencją marketingową oraz o czym warto szczególnie pamiętać, wybierając jedną z nich. Jeśli masz więcej pytań – napisz. Chętnie porozmawiamy! 😊