BLOG

Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie?

Dziś obecność marki na Instagramie to must have, zwłaszcza jeśli celuje ona w młodszą grupę odbiorców. Problemem może być jednak aktualny algorytm platformy, który skutecznie ogranicza organiczne zasięgi postów. Jak więc poprawić swoją obecność na Instagramie? Już wyjaśniamy!
W tym artykule:
  • dowiesz się, dlaczego Instagram ucina zasięgi Twoich postów
  • poznasz 6 sprawdzonych sposobów, które zwiększą widoczność profilu na IG.

Dlaczego moje zasięgi na Instagramie spadają?

To pytanie zadaje sobie chyba każdy internetowy twórca, próbujący rozszyfrować algorytm platformy. Zamiast narzekać, warto poznać czynniki, które ów algorytm bierze pod uwagę, podczas wyświetlania postów. Pierwszym z nich jest zaangażowanie. Instagram patrzy przychylniej na profile, które wywołują zainteresowanie w odbiorcach. Ważny jest też czas dodania posta. W tym celu przeanalizuj statystyki aktywności odbiorców i ustal, kiedy najlepiej publikować treści. Trzecim, ale nie mniej ważnym czynnikiem, są interakcje. Zadbaj o relację z Twoimi obserwatorami, odpisuj na komentarze i wiadomości. Dzięki regularnemu zaangażowaniu z ich strony, Instagram będzie wyświetlał Twoje treści wyżej.

Kiedy już znasz sekrety algorytmu, sprawdź w jaki sposób zwiększyć zasięg postów, bez płatnej reklamy. Poznaj 6 sprytnych tipów!

1. Odpowiednie hasztagi

Hasztagi pozwalają dotrzeć z naszym postem do większej ilości osób. Pamiętaj jednak o kilku ważnych kwestiach. Przed dodaniem zawsze sprawdzaj, czy nie są zbyt popularne (treść szybko zniknie wśród miliona innych) lub… zbyt małe (po co Ci hasztag, po którym nikt nie szuka?). Dostosuj je do specyfiki i wielkości swojego konta. #likeforlike czy #polishgirl już podziękujemy!


Warto upewnić się, że hasztag jest bezpieczny. Chwila, chwila – bezpieczny hasztag? Tak! Instagram praktycznie codziennie aktualizuje bazę zakazanych tagów. Ich używanie skutkuje zmniejszeniem zasięgów, a w niektórych przypadkach nawet całkowitym zablokowaniem konta na IG.

2. Współtworzone posty

Współtworzony post to dosyć nowa opcja na Instagramie, z której korzysta jeszcze niewiele twórców. Taka treść pojawi się na profilu Twoim i osoby, którą zaprosiłeś do publikacji. Post będzie miał wspólną ilość polubień oraz wyświetleń, sekcję komentarzy, a nawet dostęp do statystyk. Największym plusem współtworzonych postów jest to, że zwiększają zasięgi u obu twórców. Nic tylko korzystać. 😉

3. Rolki czyli wideo na Instagramie

Reels, czyli krótkie filmy, to również jedna z nowości, która jest obecnie mocno promowana przez Instagram. Charakteryzują się bardzo dużymi zasięgami, które warto wykorzystać do szukania nowych obserwatorów profilu. Znajdź pomysł, nagraj, zmontuj, udostępnij i patrz, jak zasięg rośnie.

Wrzuciłeś rolkę, ale jej zasięg wcale nie jest zadowalający? Daj jej czas. Krótkie wideo „żyją” na Instagramie nawet 2-3 tygodnie.

4. Angażujące treści

O tym chyba nie musimy przypominać. Post, który udostępnisz na Instagramie, musi być przede wszystkim ciekawy. Skup się na swoich odbiorcach. Pamiętaj, aby treści odpowiadały na ich potrzeby.

5. Treść obroni się sama?

Nie w social media. Musisz jeszcze podać ją w estetycznej formie. Zadbaj o odpowiednią oprawę graficzną profilu. Nikt nie zostawi serduszka pod postem, który będzie nieczytelny! Ludzie zostają dłużej na kontach twórców, które dają wartość i cieszą oko.

6. Regularne działania

Na koniec nie mogło zabraknąć jeszcze jednej ważnej zasady – dodawaj posty regularnie. Algorytm Cię za to polubi. 😊 Jeśli masz z tym problem, przygotuj listę tematów, które chciałbyś poruszyć na swoim profilu, a następnie stwórz kalendarz publikacji. Dzięki takiemu harmonogramowi łatwiej będzie Ci zarządzać treścią.

Scroll to Top