BLOG
Strona internetowa – wszystko, co musisz wiedzieć, zanim zlecisz jej wykonanie
Z tego artykułu dowiesz się:
- dlaczego warto zlecić stworzenie strony internetowej profesjonalnej agencji;
- na co zwracać uwagę, wybierając wykonawcę strony;
- jak wygląda proces powstawania witryny www;
- od czego zależy cena wykonania strony internetowej.
Dlaczego warto zainwestować we współpracę z agencją marketingową?
Po drugie, agencje marketingowe dokładnie analizują potrzeby klienta. Na ich podstawie proponują najlepsze rozwiązania, dostosowane do oczekiwań i budżetu. Zlecając stronę internetową profesjonalistom masz również pewność, że projekt finalny będzie estetyczny wizualnie i przyjazny dla użytkownika. W naszej agencji standardem są strony responsywne (czyli takie, które prawidłowo wyświetlają się na wszystkich urządzeniach), zoptymalizowane pod wyszukiwarkę Google, czy zintegrowane z zewnętrznymi systemami (jeśli oczywiście jest taka konieczność).
Kolejną zaletą jest wsparcie techniczne. W PAPAI przeprowadzamy bezpłatne szkolenie z edycji strony internetowej, ale rozumiemy, że w przyszłości klient może nie mieć czasu na wprowadzanie zmian. Wtedy to my zajmujemy się aktualizacjami i innymi aspektami technicznymi. Jeśli po opublikowaniu strony chcesz zainwestować w jej promocję, agencja marketingowa pomoże Ci dobrać odpowiednie działania online – pozycjonowanie SEO, reklamę w Google lub social media.
W jaki sposób wybrać wykonawcę strony internetowej?
Na co zwrócić uwagę, wybierając agencję marketingową? Oto kilka ważnych punktów:
- strona internetowa wykonawcy – jeśli już tutaj widzisz niedociągnięcia w wyglądzie, treści, procesie poruszania się po witrynie czy szybkości ładowania, nie łudź się, że Twoja nowa strona będzie bardziej atrakcyjna,
- portfolio – sprawdź realizacje wykonawcy, zobacz czy odpowiadają Twoim oczekiwaniom,
- opinie – przeczytaj, co na temat współpracy piszą inni,
- kontakt – sprawdź, czy agencja kieruje się podobnymi wartościami i zależy jej na pozytywnym kontakcie. Jeśli czujesz, że jest zgoła odwrotnie – lepiej nie podejmuj z nią współpracy.
Proces powstawania strony internetowej
Po zdecydowaniu się na współpracę, wykonawca powinien przedstawić Ci etapy powstawania strony internetowej. W naszej agencji ten proces dzieli się na 7 części:
1. Brief – czyli poznanie oczekiwań klienta. Analizujemy potrzeby, branżę i konkurencję. Na tej podstawie proponujemy najlepsze rozwiązanie (lub rozwiązania) i przygotowujemy wycenę.
2. Po wspólnym omówieniu wytycznych i podpisaniu umowy przechodzimy do realizacji. Jeśli klient wybrał indywidualny typ strony internetowej, wykonujemy projekt graficzny, przygotowany przez naszą graficzkę. Zdarza się, że klient dysponuje mniejszym budżetem. W takim przypadku wybieramy odpowiedni szablon strony, który później dopasowujemy do zlecenia.
3. Po zaakceptowaniu projektu graficznego (lub wybraniu szablonu), rozpoczynamy kodowanie strony. Wprowadzamy treści i ustalone funkcjonalności.
4. Czas na poprawki. Wysyłamy wstępny projekt do wglądu i prosimy o uwagi klienta.
5. Po wprowadzeniu wszystkich zmian, kiedy strona jest już w 100% gotowa, zajmujemy się jej publikacją.
6. Ostatnie testy – sprawdzamy szybkość ładowania, formularz kontaktowy czy ścieżkę zakupową.
7. Przeprowadzamy darmowe szkolenie z edycji strony lub obsługi panelu zamówień (w przypadku e-sklepu).
Na każdym etapie słuchamy potrzeb klienta: wprowadzamy poprawki, omawiamy rozwiązania, doradzamy i pomagamy (np. w wyborze domeny i hostingu).
Ile kosztuje strona internetowa?
Jeśli jesteś zainteresowany wyceną strony www dla Twojego biznesu – napisz: kontakt@papaja-agencja.pl.