BLOG

Strona internetowa – wszystko, co musisz wiedzieć, zanim zlecisz jej wykonanie

Dobrze zaprojektowana strona internetowa wzbudza zaufanie do marki, podnosi jej wartość i ułatwia pozyskanie klientów. Zanim zlecisz jej wykonanie, poznaj kilka wskazówek, które pomogą Ci się do tego przygotować.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • dlaczego warto zlecić stworzenie strony internetowej profesjonalnej agencji;
  • na co zwracać uwagę, wybierając wykonawcę strony;
  • jak wygląda proces powstawania witryny www;
  • od czego zależy cena wykonania strony internetowej.

Dlaczego warto zainwestować we współpracę z agencją marketingową?

Na początku warto zadać sobie pytanie, dlaczego opłaca się zlecić wykonanie strony internetowej zewnętrznej firmie. Po pierwsze, profesjonalne agencje interaktywne mają duże doświadczenie w tworzeniu stron. Dzięki wiedzy oraz umiejętnościom, potrafią sprostać wymaganiom klientów z różnych branż.

Po drugie, agencje marketingowe dokładnie analizują potrzeby klienta. Na ich podstawie proponują najlepsze rozwiązania, dostosowane do oczekiwań i budżetu. Zlecając stronę internetową profesjonalistom masz również pewność, że projekt finalny będzie estetyczny wizualnie i przyjazny dla użytkownika. W naszej agencji standardem są strony responsywne (czyli takie, które prawidłowo wyświetlają się na wszystkich urządzeniach), zoptymalizowane pod wyszukiwarkę Google, czy zintegrowane z zewnętrznymi systemami (jeśli oczywiście jest taka konieczność).

Kolejną zaletą jest wsparcie techniczne. W PAPAI przeprowadzamy bezpłatne szkolenie z edycji strony internetowej, ale rozumiemy, że w przyszłości klient może nie mieć czasu na wprowadzanie zmian. Wtedy to my zajmujemy się aktualizacjami i innymi aspektami technicznymi. Jeśli po opublikowaniu strony chcesz zainwestować w jej promocję, agencja marketingowa pomoże Ci dobrać odpowiednie działania online – pozycjonowanie SEO, reklamę w Google lub social media.

W jaki sposób wybrać wykonawcę strony internetowej?

Na co zwrócić uwagę, wybierając agencję marketingową? Oto kilka ważnych punktów:

  • strona internetowa wykonawcy – jeśli już tutaj widzisz niedociągnięcia w wyglądzie, treści, procesie poruszania się po witrynie czy szybkości ładowania, nie łudź się, że Twoja nowa strona będzie bardziej atrakcyjna,
  • portfolio – sprawdź realizacje wykonawcy, zobacz czy odpowiadają Twoim oczekiwaniom,
  • opinie – przeczytaj, co na temat współpracy piszą inni,
  • kontakt – sprawdź, czy agencja kieruje się podobnymi wartościami i zależy jej na pozytywnym kontakcie. Jeśli czujesz, że jest zgoła odwrotnie – lepiej nie podejmuj z nią współpracy.

Proces powstawania strony internetowej

Po zdecydowaniu się na współpracę, wykonawca powinien przedstawić Ci etapy powstawania strony internetowej. W naszej agencji ten proces dzieli się na 7 części:

1. Brief – czyli poznanie oczekiwań klienta. Analizujemy potrzeby, branżę i konkurencję. Na tej podstawie proponujemy najlepsze rozwiązanie (lub rozwiązania) i przygotowujemy wycenę.

2. Po wspólnym omówieniu wytycznych i podpisaniu umowy przechodzimy do realizacji. Jeśli klient wybrał indywidualny typ strony internetowej, wykonujemy projekt graficzny, przygotowany przez naszą graficzkę. Zdarza się, że klient dysponuje mniejszym budżetem. W takim przypadku wybieramy odpowiedni szablon strony, który później dopasowujemy do zlecenia.

3. Po zaakceptowaniu projektu graficznego (lub wybraniu szablonu), rozpoczynamy kodowanie strony. Wprowadzamy treści i ustalone funkcjonalności.

4. Czas na poprawki. Wysyłamy wstępny projekt do wglądu i prosimy o uwagi klienta.

5. Po wprowadzeniu wszystkich zmian, kiedy strona jest już w 100% gotowa, zajmujemy się jej publikacją.

6. Ostatnie testy – sprawdzamy szybkość ładowania, formularz kontaktowy czy ścieżkę zakupową.

7. Przeprowadzamy darmowe szkolenie z edycji strony lub obsługi panelu zamówień (w przypadku e-sklepu).

Na każdym etapie słuchamy potrzeb klienta: wprowadzamy poprawki, omawiamy rozwiązania, doradzamy i pomagamy (np. w wyborze domeny i hostingu).

Ile kosztuje strona internetowa?

Ceny stron internetowych wahają się w przedziale od tysiąca do nawet kilkuset tysięcy złotych. Wszystko zależy od wykorzystywanej technologii, wielkości strony, jej funkcjonalności oraz doświadczenia wykonawcy. Na konkretną wycenę składa się więc wiele czynników. Nie każda marka potrzebuje Maybacha wśród stron. Dlatego tak ważne jest dostosowanie rozwiązań do potrzeb i budżetu klienta, jednocześnie oferując nowoczesny produkt. Witryna to wizytówka Twojej firmy, która posłuży Ci na lata – w tym wypadku nie warto oszczędzać.

Jeśli jesteś zainteresowany wyceną strony www dla Twojego biznesu – napisz: kontakt@papaja-agencja.pl.

Scroll to Top